Alarmı kapattıktan sonra tekrar uyumanın zararları

16.05.2017

Uzmanlar sabahları alarmı kurup uyandıktan sonra biraz daha uyumanın, kişiyi gün içerisinde daha yorgun yaptığını belirtti.

Amerikan Wall Street Journal gazetesinde köşe yazarlığı yapan davranış bilimcisi Profesör Dan Ariely, sabahları alarmı kurup uyandıktan sonra biraz daha uyumanın, kişiyi gün içerisinde daha yorgun yaptığını belirtti.

Uzun zamandır uyku alışkanlıkları üzerine araştırmalar yapan uzman, sabahları saati kurup uyandıktan sonra tekrar yatmanın vücuda hiçbir katkısının olmadığının altını çizerek, “Fazladan 5,10 ya da 20 dakika uyumanın bizi gün içerisinde daha dinç tutacağını sanıyoruz.

Ama durum böyle değil. Aksine uyku bölünüyor, bu da bizi gün içerisinde daha yorgun ve uykulu yapıyor” ifadelerini kullandı.

Alarmın çaldığı anda uyanmanın uyku alışkanlığı açısından en doğru yöntem olduğunu vurgulayan Profesör, “Biraz daha fazla uyuyayim diye kendimizi yorgun yapıyoruz.

Saatin çaldığı anda uyanmak ve bunu alışkanlık haline getirmek bizi daha dinç tutar” dedi.


Kaynak:Star

Yorum Yaz

E postanız yayınlanmayacaktır. Tüm alanlar mecburidir