Sıcaktan uyuyamıyorsanız bu önerilere dikkat!

17.07.2017

Prof. Dr. Mehmet Karadağ, "Sıcak hava dalgasıhem sıcaklığı hem de nemi artırdığı için birçok hastalığı tetiklediği gibi uykubozukluklarına da yol açıyor.'' dedi.

Uyku Derneği(UYKUDER) Genel Başkanı Prof. Dr. Mehmet Karadağ, ''Sıcak hava dalgası hemsıcaklığı hem de nemi artırdığı için birçok hastalığı tetiklediği gibi uykubozukluklarına da yol açıyor.'' dedi.

Uludağ ÜniversitesiTıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları ve Tüberküloz Ana Bilim Dalı Başkanı da olanKaradağ, -ülkeyi etkisi altına alan sıcak hava dalgasının, başta yaşlılar veküçük çocuklar olmak üzere vatandaşlarda hem uyku uyumayı zorlaştırabileceğinihem de kimi uyku problemlerine yol açabileceğini söyledi.

Son günlerde uykubozukluğu şikayeti çeken insanların oranında artış görüldüğünü vurgulayanKaradağ, ''İyi ve kaliteli bir uyku için normalde ortalama 37 civarı olan vücutsıcaklığının, uyku sırasında 1-2 derece civarında düşmesi gerekiyor. Fakathavalar aşırı sıcak olunca bu vücut sıcaklığının düşmesi de çok az oluyor. Buda insanlarda kimi durumlarda tıpta uykuya dalmak ve uykuyu sürdürmekte güçlükolarak tanımlanan 'insomnia'ya neden olabiliyor.'' diye konuştu.

Çay ve kahvetüketimi, uykudan en az 2 saat önce bırakılmalı

Karadağ, sıcakhavalarda özellikle yatmadan önce aşırı çay ve kahve içilmesinin uykukalitesini bozduğuna dikkati çekerek, şöyle devam etti:

''Toplumumuzun sıkçatükettiği çayda bulunan teofilin maddesinin biraz nefes açıcı özelliği vardırama bu madde çarpıntı da yapabiliyor ve aynı zamanda da uyku bozukluklarına yolaçabiliyor. Yine kahvede bulunan kafeinin de uyarıcı etkiye sahip olduğu içinuyku kaçırdığını söyleyebiliriz. Dolayısıyla özellikle bu mevsimde vesıcaklarda uykudan en az 2 saat önce bu içecekleri içmeyi bırakmak gerekiyor.''

"Yatmadan3-4 saat önce yeme-içme kesilmeli"

Sıcak havalarda,bazı hususlara dikkat ederek uyku problemlerinin en alt seviyeyeindirilebileceğini anlatan Karadağ, bu mevsimde sağlıklı bir uyku içinöncelikle "uyku hijyeni"nin (düzenli ve kaliteli bir uyku içinyapılması gerekenler) şart olduğunu belirtti.

Karadağ, "uykuhijyeni"ni oluşturmak için dikkat edilecek konulara işaret ederek, şunlarıkaydetti:

"Akşamyemeklerinde aşırı ağır, yağlı, acılı ve baharatlı yemekler tüketilmemeli,yatmadan 3-4 saat önce yeme-içme kesilmeli, ağır ve aşırı egzersizlerdenkaçınılmalı, yatak odası karanlık ve sessiz bir ortam olmalı ve sık sıkhavalandırılmalı, ılık suyla mutlaka duş alınmalı. Çünkü bu duş hem vücudugevşetir hem de rahatlatır. Yine uyku esnasında üst örtülecekse örtü ya daçarşaf mutlaka pamuklu olmalı ki kişiyi terletmesin. Ayrıca yatak nevresimtakımları düzenli aralıklarla değiştirilmeli ve yıkanmalı, klima kullanılıyorsauyku odasının ortalama sıcaklığı 24-25 derece olacak şekilde ayarlanmalı veuykudan önce aşırı çay ve kahve gibi sıcak içecekler içilmemeli.''

 


Kaynak:TRTHABER

Yorum Yaz

E postanız yayınlanmayacaktır. Tüm alanlar mecburidir